Niejeden właściciel spółki z pewnością zdaje sobie sprawę z znaczenia odpowiedniej promocji własnych produktów oraz usług. Co powinno martwić, jak uwidaczniają analizy, lwia część budżetów przeznaczonych na reklamę bywa marnotrawiona i nie przynosi oczekiwanych efektów. Powodem przedstawionego stanu rzeczy jest nierzadko niemądrze zaprojektowane i przeprowadzona kampania i inwestowanie w nieadekwatne źródła prawdopodobnych klientów.
Z rozwiązaniem przychodzi nam tak zwany współczynnik konwersji, który szczególnie precyzyjnie i jednoznacznie umożliwia określenie jakości odwiedzin pozyskiwanych przez poszczególne źródła. Oszacowanie prezentowanej kluczowej wartości jest błyskawiczne i poste.
Wystarczy podzielić liczbę oczekiwanych działań osób przez ilość wszystkich unikalnych wizyt i pomnożyć dokładnie razy sto procent. Pożądanym typem aktywności może stać się wypełnienie formularza rejestracji, zakup usługi, odczytanie konkretnej części serwisu. Trzeba inwestować tylko w te źródła ruchu, które generują najwyższy współczynnik konwersji.
Jedną z nielicznych metod promowania, jaka zapewnia wysokie prawdopodobieństwo osiągnięcia maksymalnego współczynnika konwersji jest pozycjonowanie w organicznych rezultatach zwracanych dla odpowiednio dobranych słów kluczowych przez algorytmy, takie jak Google. Najważniejszą czynnością w pozycjonowaniu jest budowa silnej i pozornie naturalnej sieci linków prowadzących do promowanej witryny. Szukając dobrej firmy, która zajmie się marketingiem w wyszukiwarkach należy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę, czy stosuje ona wyłącznie tzw. białe SEO.